کتاب «از کاشغر تا استانبول» نقد و بررسی خواهد شد
شناسه : 3729
2
در نشست این هفته شهر کتاب؛ کتاب «از کاشغر تا استانبول» به قلم مریم حسینی، روز سه شنبه ۲ آبان در مرکز فرهنگی شهر کتاب نقد و بررسی خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش ایوان کتاب، نشست نقد و بررسی کتاب «از کاشغر تا استانبول» مجموعه تحقیق و تصحیح ده رساله از آثار خواجگان نقشبندیه نوشته مریم حسینی روز سه شنبه ۲ آبان با حضور نویسنده اثر، مهدی محبتی، نجدت توسون و داود وفایی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

این کتاب رساله‌هایی از علی رامیتنی، خواجه محمدپارسا، عبدالله امامی‌اصفهانی، عبدالرحمن جامی، سعدالدین کاشغری، احمد کاسانی، محمد بن حسین قزوینی و ندائی کاشغری است. هدف پژوهش حاضر شناخت بهتر و بیشتر یکی از مهم‌ترین طریقت‌های اسلامی و مشایخ برجسته آن است. عارفانی که از کاشغر در شرقی‌ترین نواحی مسلمان‌نشین تا استانبول غربی‌ترین آن سلطه معنوی داشتند؛ و گاه قدرت ایشان موجب دگرگونی‌هایی در سرنوشت مردمان و حاکمان ایشان در روزگاران و سرزمین‌های مختلف بوده است.

نشست نقد و بررسی «از کاشغر تا استانبول» سه شنبه ۲ آبان ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.