بهای کاغذ در هفته اخیر ۳۰ هزارتومان افزایش یافت
شناسه : 3821
2
در ثبات سایر لوازم تولید کتاب، فروشندگان بازار کاغذ و مقوا پیش‌بینی می‌کنند اگر تقاضا در بازار وجود داشته باشد قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنند اما اگر مشتری و تقاضایی نباشد امکان دارد قیمت‌ها کاهش پیدا کند.
ارسال توسط : منبع : ایبنا
پ
پ

به گزارش ایوان کتاب؛ بازار ملزومات تولید کتاب در کشور طی هفته‌های اخیر نوسان زیادی را تجربه نکرده است، تأمین کاغذ مورد نیاز اهالی چاپ و نشر از کالاهای موجود در بازار، همچنین توزیع کاغذ ایرانی در میان ناشران تا حد زیادی در این زمینه مؤثر بوده است.

ثبات نسبی در بازار کاغذ و مقوا و سایر ملزومات، موجب شده، خریداران بتوانند با آرامش خیال، کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنند؛ البته در هفته جاری طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان بازار قیمت کاغذ بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

نگاهی به بازار پنج‌شنبه (نهم آذرماه) کاغذ و مقوا نشان می‌دهد که هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ به قیمت یک‌میلیون و ۲۷۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود، همچنین هربند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ حدود یک‌میلیون و ۷۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

بهای کاغذ تحریر ۸۰ گرمی اما تغییر زیادی نداشته است، هر بند کاغذ ۷۰ در ۱۰۰ مانند هفته گذشته یک‌میلیون و ۵۹۰ هزار تومان و قیمت کاغذ سایز ۶۰ در ۹۰ نیز یک‌میلیون و ۴۹۰ هزار تومان است.

کاغذ گلاسه نیز در بازا به تناسب گرماژ کیلویی ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

فروشندگان بازار کاغذ و مقوا پیش‌بینی می‌کنند اگر تقاضا در بازار وجود داشته باشد قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنند اما اگر مشتری و تقاضایی نباشد امکان دارد قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

ازسوی دیگر نگاهی به بازار سایر ملزومات حوزه چاپ و نشر نیز حاکی از آرامش و ثبات در این بخش است. بهای هر گالن الکل ایزوپروپیل حدود ۹۵ هزار تومان، هرکیلو چسب سرد ایرانی حدود ۱۱۰ هزار تومان و چسب گرم، کیلویی ۲۵۰ هزار تومان در بازار است؛ همچنین زینک دو ورقی چینی حدود ۸۵ هزار تومان در بازار قیمت‌گذاری شده است.

هر کیلو مرکب گلاسه خارجی حدود ۳۱۰ تا ۳۲۰ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۲۹۰ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۳۵ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۲۵ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۱۸۶ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

گفتنی است فردا (جمعه دهم آذر ماه) قرار است کلنگ ساخت فاز۲ کارخانه چوب و کاغذ مازندران با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زمین زده شود تا روند تولید و تامین منابع مورد نیاز اهالی نشر سرعت پیدا کند. با توجه به آمادگی این مجموعه برای تولید ۸۰ هزار تن کاغذ طی سال آینده می‌توان امیدوار بود که این اقدام می‌تواند ایران را یک قدم به خودکفایی در حوزه کاغذ نزدیک کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.